Na flink wat nieuwe teksten schrijven en mooie foto’s maken is je nieuwe website bij Misterdot online! Gefeliciteerd! Je wilt natuurlijk nu zo veel mogelijk relevante bezoekers ontvangen op je website. Onze servers en websites zijn snel en daardoor zal Google je snel tonen in zoekopdrachten.
Om handel te krijgen heb je bezoekers nodig. Je kunt gaan zitten afwachten op bezoekers, maar je kunt ook actie ondernemen. Gelukkig zijn er meerdere opties om meer verkeer naar je website toe te realiseren. Wij geven je inzicht in 8 verschillende manieren om meer online bezoekers te krijgen.
1. Bedrijfsprofiel op social media
Social media spelen een belangrijke rol in het dagelijks leven van vrijwel iedere persoon. De kans dat jouw doelgroep ook regelmatig op een sociaal kanaal te vinden is, is dan ook groot. Zoek eens uit op welk kanaal of welke kanalen jouw doelgroep actief is en zorg ervoor dat je daar een bedrijfsprofiel hebt.
Natuurlijk is het belangrijk om dit bedrijfsprofiel goed actief te houden met inspirerende posts. Door regelmatig te posten op bijvoorbeeld LinkedIn en Facebook trek je bezoekers naar je website! Volg je Misterdot trouwens al op LinkedIn?
2. Voeg verse content aan je website toe
Het is belangrijk om je website met regelmaat te voorzien van nieuwe inhoud. Dit doe je het makkelijkst door een actief blog bij te gaan houden. Zorg voor een relevante tekst en voorzie deze van passend beeldmateriaal. Natuurlijk kun je binnen deze blogteksten goed rekening houden met SEO, waardoor ze lange tijd voor je blijven werken.
3. Online adverteren
Natuurlijk zijn er veel mogelijkheden om op organische wijze extra bezoekers naar je website te krijgen, maar het kan geen kwaad om het bezoekersaantal zo af en toe eens een boost te geven door middel van betaald adverteren op internet. Dit kun je onder meer op Facebook Ads en in Google doen. Denk aan Google AdWords, bijvoorbeeld. Met betaalde advertenties kun je meer bezoekers aantrekken, waardoor je de naamsbekendheid effectief verhoogt.
4. Werk oudere content regelmatig bij
Wanneer je eenmaal een langere tijd een actief blog bijhoudt op je website, dan raken de blogteksten op den duur verouderd. Het is goed om de teksten op regelmatige basis na te lopen en bij te werken wanneer het nodig is.
Voor online bezoekers kan het bijvoorbeeld vervelend zijn om te lezen over een aankomend evenement dat inmiddels al achter de rug is. Houd je blogs zo veel mogelijk up to date. Hierbij een checklist van waarop je moet letten:
- Werken alle linkjes nog?
- Staan er nog aankondigingen voor oude evenementen
- Kloppen de aanbiedingen nog?
- Zijn de foto’s nog passend bij je bedrijf?
5. Zorg voor interne links
Linkbuilding is belangrijk voor je online vindbaarheid. De wereld van linkbuilding kunnen we eigenlijk opsplitsen in twee delen, namelijk intern en extern. De externe linkjes zijn belangrijk voor je website. Deze linkjes bevinden zich op websites van derden. Toch zijn de interne linkjes ook heel belangrijk voor je vindbaarheid én een praktische navigatie op je website.
Plaats dus in iedere tekst op je website een aantal linkjes naar andere inhoud op je eigen website. Wil je bijvoorbeeld meer weten over het instellen van je webmail? Dan zie je dat we die woorden linken naar een andere pagina.
6. Ga aan de slag met e-mailmarketing
E-mailmarketing is zeker heel belangrijk, ook nog in deze tijd. Er zijn bedrijven afgestapt van het idee dat mails versturen je succes op kan leveren. Dit is zonde, want als je het goed aanpakt kan het je juist heel veel opleveren. E-mailmarketing is niet effectief wanneer je mensen overstelpt met promoties en mails die eigenlijk geen waardevolle inhoud hebben.
Mailen om te mailen is niet de juiste aanpak. Zorg dat je daadwerkelijk iets interessants te vertellen hebt in je mails. Je kunt bijvoorbeeld een maandelijkse nieuwsbrief maken met alle hoogtepunten van de maand, tips en nieuwe klanten.
7. Zorg voor een goede laadsnelheid
De huidige consument houdt van snelheid. Wanneer het te lang duurt voordat jouw website laadt, dan kun je erop rekenen dat de online bezoeker vertrekt en naar de concurrent gaat. Dit wil je natuurlijk voorkomen en daarom is het belangrijk om de laadtijd van je webpagina’s goed in de gaten te houden.
Veel beeldmateriaal kan je website trager maken. Blijf dit controleren, bijvoorbeeld met Google PageSpeed Insights, en verhoog de snelheid wanneer mogelijk.
8. Zorg voor goed videomateriaal
Videomateriaal wordt in deze tijd gelijkwaardig of soms iets beter gewaardeerd dan tekstueel materiaal en fotomateriaal. Natuurlijk heeft je website voldoende tekst nodig en bieden teksten je alle mogelijkheid om goed te focussen op SEO, maar video is toch ook wel heel belangrijk.
Plaats regelmatig een video van goede kwaliteit over een relevant onderwerp op YouTube en zet in de beschrijving een link naar je website. Zo krijg je weer meer bezoekers naar je website!
Heb jij een goede en snelle website nodig?
Is jouw website van matige kwaliteit, waardoor je te weinig bezoekers krijgt? Of heb je nog geen website en wil je direct online met een goed werkende, zeer complete en snelle website? Misterdot helpt je graag. Wij kunnen een maatwerk website voor je realiseren tegen een vaste prijs per maand. Neem gerust eens contact met ons op voor meer informatie en / of advies.