Je blog promoten is belangrijk als je een groeiende groep vaste lezers wilt bereiken. Het promoten van een blog kan op meerdere manieren. Hierbij is het natuurlijk belangrijk om te weten dat niet elke manier van promoten voor ieder bedrijf even effectief is. Jouw manier van promoten moet passen bij jouw bedrijf en vooral bij jouw doelgroep. Wij geven je graag 8 tips om je blog te promoten en meer vaste lezers te ontvangen op je blogpagina.
1. Schrijf regelmatig een gastblog
Zoek eens naar een blog dat succesvol is én dat lezers aanspreekt die ook tot jouw doelgroep behoren. Gevonden? Dien dan een verzoek in om te mogen gastbloggen. Je kunt jezelf op deze manier als een echte expert presenteren aan een relevante groep lezers, waardoor zij vanzelf op zoek gaan naar jouw eigen blog.
2. Betaald adverteren
Blogs zijn heel goed deelbaar, bijvoorbeeld via social media, maar soms hebben blogs gewoon even een boost nodig. Kies dan voor betaalde advertenties. Facebook Marketing is hier een goede optie voor, omdat je maximaal kunt targeten en er niet veel geld aan kwijt hoeft te zijn. Natuurlijk kun je ook Google AdWords aanspreken voor het betaald promoten van je blog.
3. Verspreid je bloglink automatisch
Veel mensen sturen dagelijks aardig wat mailtjes. Maak hier slim gebruik van! Plaats een linkje naar je blogpagina in je automatische handtekening en iedereen die een mail van jou ontvangt krijgt direct ook dit linkje te zien.
4. Word actief op een relevant forum
Zoek eens een relevant forum en maak daar een gebruikersprofiel aan waarin je een link naar je blogpagina opneemt. Word vervolgens actief op het forum, zodat mensen jou gaan zien als expert. Zij zullen via je profiel bij je blog uitkomen.
5. Reageer op andere blogs
Veel bedrijven bloggen. Dat is positief, want blogs werken goed voor je bedrijf. De grotere hoeveelheid actieve blogs biedt jou ook kansen. Je kunt reageren op relevante blogs van anderen, waarbij je een link naar jouw blog opneemt in het commentaar.
6. Verstuur je blogs per mail
We kennen natuurlijk allemaal wel de mailings. Veel bedrijven gebruiken deze zogenaamde digitale nieuwsbrief om daadwerkelijk nieuws te verspreiden of aanbiedingen onder de aandacht te brengen. Je kunt hierin natuurlijk ook je blog promoten. Heb je een sterk blog gepubliceerd? Laat het mensen weten door middel van een mailing!
7. Promoot op de sociale kanalen
Wat voor bedrijf je ook hebt, jouw doelgroep is te vinden op social media. Jong en oud zijn actief op de sociale kanalen en worden hier ook steeds actiever. Het is dus altijd goed om je blog te promoten op social media. Denk aan Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn.
8. Zorg voor veel waarde in je blogs
Je kunt een blog natuurlijk eindeloos promoten, maar als een blog niet waardevol is zal deze ook niet succesvol worden. Zonde van al je inzet! Zorg dus altijd eerst voor veel waarde in je blogs. Maak content die aanspreekt en waarmee je laat zien dat jij dé expert bent. Je haalt dan veel meer uit je promotie activiteiten.
Je website moet natuurlijk ook professioneel zijn
Is je blog gekoppeld aan een website die niet meer up to date is? Is je website gewoon niet van topkwaliteit of komt deze niet (meer) tegemoet aan de wensen en eisen van jouw doelgroep? Dan is het natuurlijk altijd verstandig om je website ook onder handen te nemen. Misterdot staat voor je klaar! Wij bouwen voor jou een professionele website die bij jouw bedrijf én je doelgroep past, tegen een vast bedrag per maand. Interesse? Neem dan contact met ons op.